Παρασκευή, 18 Ιουνίου 2010

SECOND LIFE

Το Second Life (Δεύτερη Ζωή) είναι ένας εικονικός κόσμος που αναπτύχθηκε από τη Linden Lab, στις 23 Ιουνίου 2003 και είναι προσβάσιμο μέσω του Διαδικτύου. Είναι ένα δωρεάν πρόγραμμα για τον υπολογιστή που επιτρέπει στους χρήστες του να επικοινωνούν μεταξύ τους με εικονικούς εαυτούς (avatar) μέσα σε ένα πλήρως αλληλεπιδραστικό περιβάλλον.
Με την εγγραφή του χρήστη, την εγκατάσταση του προγράμματος (δωρεάν κατέβασμα γύρω στα 30 MB) και αρκετές απαιτήσεις που πρέπει να πληρεί ο υπολογιστής του, μπορεί κάποιος/α να συμμετέχει στο παιχνίδι με ένα απλό avatar, ενώ με μια μηνιαία συνδρομή 10 περίπου δολαρίων θεωρείται μόνιμος/η κάτοικος (resident) μιας εικονικής χώρας και λαμβάνει ένα εβδομαδιαίο χαρτζιλίκι 300 linden (L$, τοπικό νόμισμα) (1 δολάριο αντιστοιχεί σε περίπου 241 L$, τη στιγμή που γράφεται αυτό το κείμενο).
Tο Second Life είναι ένας τρισδιάτατος ψηφιακός κόσμος, εξ’ ολοκλήρου δημιουργημένος από τους κατοίκους του. Η Lindens έχει δώσει τις προσωμοιώσεις (the servers) στους κατοίκους ως καμβά. Επίσης έχει δημιουργήσει την περιοχή καλωσορίσματος, τους τηλεσυγκεντρωτές (telehubs) και μερικές δομές, αλλά περίπου το 95%-98% από αυτά που βλέπεις μέσα στο SL, είναι φτιαγμένα από τους κατοίκους του SL. Σήμερα έχει περισσότερους από ένα εκατομμύριο ψηφιακούς κατοίκους. Στον κόσμο αυτό μπορεί κανείς να κάνει φίλους, να ακούσει μουσική, να ψωνίσει, να επισκεφτεί εικονικά μουσεία και βιβλιοθήκες, να παρακολουθήσει εικονικές τάξεις μαθημάτων, να επισκεφτεί τα πολιτικά γραφεία διαφόρων παρατάξεων και γενικά μπορεί να υλοποιήσει online πολλές από τις δραστηριότητες της κανονικής ζωής. Επιπλέον, οι χρήστες μπορούν να εξερευνήσουν, να κοινωνικοποιηθούν, να συμμετέχουν σε ατομικές ή ομαδικές δραστηριότητες, να δημιουργήσουν και να ανταλλάξουν αντικείμενα (ψηφιακά) και υπηρεσίες με άλλους.
Το Second Life καλύπτει τους χρήστες ηλικίας άνω των δεκαοκτώ, ενώ η αδελφή ιστοσελίδα Teen Second Life είναι περιορισμένη σε χρήστες ηλικίας μεταξύ δεκατριών και δεκαοκτώ.
Η εκπαίδευση στο Second Life:

Το Second Life (SL) χρησιμοποιείται ως πλατφόρμα για την εκπαίδευση από πολλά ινστιτούτα, όπως τα κολλέγια, τα πανεπιστήμια, οι βιβλιοθήκες και οι κυβερνητικές οργανώσεις. Υπάρχουν πάνω από εκατό περιοχές που χρησιμοποιούνται για εκπαιδευτικούς λόγους.
Εκπαιδευτικοί και ερευνητές προτιμούν την ανάπτυξη ψηφιακών εικονικών μαθημάτων στο SL επειδή είναι πιο προσωπική από την παραδοσιακή από απόσταση εκμάθηση. Αυτό το περιβάλλον επιτρέπει στους φοιτητές/στις φοιτήτριες να ενταχθούν σε εξ αποστάσεως μαθήματα βοηθώντας τους να αναπτύξουν το αίσθημα της κοινότητας και να κοινωνικοποιηθούν. Είναι ένα περιβάλλον σύχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευση με δυνατότητα ήχου και γραπτής online συνομιλίας.
Τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μπορούν να χρησιμοποιήσουν τον καμβά του SL για να δημιουργήσουν ένα ασφαλές περιβάλλον, ώστε να ενισχύσουν την εμπειρική εκμάθηση. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον τα άτομα ασκούνται σε δεξιότητες πρακτικής, δοκιμάζουν τις νέες ιδέες και μαθαίνουν από τα λάθη τους.
Μπορούμε να προετοιμάσουμε τους σπουδαστές μας για την πραγματική εμπειρία με τη χρησιμοποίηση του SL ως προσομοίωση! Οι σπουδαστές και οι εκπαιδευτικοί μπορούν να εργαστούν μαζί στον καμβά της δεύτερης ζωής από οπουδήποτε στον κόσμο ως τμήμα ενός συνολικά δικτυωμένου εικονικού περιβάλλοντος τάξεων. Η χρησιμοποίηση του καμβά του SL ως συμπλήρωμα στα παραδοσιακά περιβάλλοντα τάξεων παρέχει επίσης τις νέες ευκαιρίες για ένα υπάρχον πρόγραμμα σπουδών.
Ο καμβάς του SL παρέχει μια ισχυρή πλατφόρμα για τη διαλογική εμπειρία. Η έρευνα έχει αποκαλύψει ότι χρησιμοποιούν τον καμβά του SL πάνω από 80% των βρετανικών πανεπιστημίων. Τουλάχιστον 300 πανεπιστήμια σε όλο τον κόσμο διδάσκουν τις σειρές μαθημάτων ή πραγματοποιούν την έρευνα στο SL, φέρνοντας μια νέα διάσταση στην εκμάθηση. Νέα εκπαιδευτικά ιδρύματα έχουν προκύψει επίσης που αναπτύσσουν δραστηριότητες αποκλειστικά μέσα στο SL εκμεταλλευόμενα την πλατφόρμα για να παραδώσουν μια υψηλής ποιότητας υπηρεσία σε ένα παγκόσμιο ακροατήριο με χαμηλό κόστος.
Η εταιρεία Linden Lab, προσπαθώντας να προσελκύσει περισσότερους καθηγητές που επιθυμούν να πειραματιστούν με τη μέθοδο διδασκαλίας μέσω του περιβάλλοντος του SL, έχει δημιουργήσει ένα καινούριο πρόγραμμα, το «Campus: Second Life», που απευθύνεται σε Πανεπιστήμια. Επίσης, προσφέρει δωρεάν λογαριασμούς στους φοιτητές και ένα εκτάριο γης (ψηφιακής) στους καθηγητές.
Η χρησιμότητα του SL ως πλατφόρμα για την εκπαίδευση προ-Κ-12 είναι περιορισμένη λόγω των περιορισμών ηλικίας στον κύριο καμβά και των δυσκολιών μεταξύ των διάφορων εκπαιδευτικών προγραμμάτων για τον καμβά εφήβων. Οι νέες προσεγγίσεις στην ενθάρρυνση της συνεργασίας στον καμβά εφήβων, όπως η εικονική παγκόσμια πανεπιστημιούπολη, προσφέρουν κάποια ελπίδα της υπερνίκησης μερικών από αυτά τα εμπόδια. Για τώρα, εντούτοις, η χρησιμότητα του SL για την εκπαίδευση προ-Κ-12 είναι στην εκπαίδευση και την επαγγελματική ανάπτυξη των δασκάλων και των σχολικών βιβλιοθηκάριων. Ακόμα, Κ-12 εκπαιδευτικοί χρησιμοποιούν το SL για να συναντούν ο ένας τον άλλον και για να δημιουργήσουν τα αντικείμενα και τις δομές που τους βοηθούν να αναπτύξουν το πρόγραμμα σπουδών.
Ειδικοί προβλέπουν ότι η μελλοντική τάξη δε θα βρίσκεται σε ένα Πανεπιστήμιο, αλλά στον ψηφιακό κόσμο του Second Life και οι εκπαιδευόμενοι/ες θα χειρίζονται την εικονική τους μορφή με το πληκτρολόγιο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου